blackbutterflyes

En liten tanke om att inte behöva tänka själv

Kategori: Allmänt

Jag har velat skriva här i fler veckor, men mina ord har inte räckt till. Jag är fortfarande inte säker på att de gör det, men jag skriver ändå. Jag har börjat vända på dygnen igen, precis som jag brukar göra på loven. Förra jullovet var jag beroende av Veronica Mars och kollade på det så ofta jag kunde. Minns en dag då jag stannade uppe hela natten och var med om att solen gick upp under tiden som jag var vaken. Sen gick jag och la mig, jag vaknade vid två den dagen. Detta lovet handlar det om att ligga och lyssna på musik på nätterna. Jag kan ligga och lyssna på andras ord och andras toner och andras tankar i flera timmar. Det är så fint att slippa tänka själv och bara höra hur andra gör det åt en. 
 
Denna julen har varit fin och annorlunda, jag har fått fina julklappar, jag har känt att jag har blivit älskad. Jag har visat andra att jag älskar dem, jag har fått vara lite mer mig själv än vad jag har tillåtit mig att vara. Jag har känt mig både fin, snygg och uppskattad, jag har fått både egentid och vara tillsammans med folk. Jag har känt mig ensam vid vissa tillfällen och känt mig som en i gänget vid andra tillfällen. 
 
Nu är det snart nyår, jag skulle ha firat med kompisar men det blev inställt så jag ska på hockey med mamma och pappa på dagen sen ska vi äta fancy hämtmat från ngn nyårsmeny och sen ska vi nog fira tolvslaget vid Malmö Opera. Men det ska bli mysigt att fira med mamma och pappa, inser ofta att jag inte uppskattar dem lika mycket som jag borde. Är ensam hemma nu och de kommer hem imorron, saknar dem helt mycket. 
 
Aja, nu ska jag leta efter choklad. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: