blackbutterflyes

Jag mår bra och jag lever mitt liv

Kategori: Allmänt

Nu möts vi här igen, det var väldigt längesedan sist och otroligt mycket har hänt sedan jag skrev sist. Jag är för det första inte lika arbetslös längre, jag pluggar på Folkuniversitetet och trivs ganska bra med det. Jag började där för ungefär tre månader sedan, känns inte alls som att det har gått så lång tid det måste jag säga. Just nu så pluggar jag bara matte och det går lite trögt just nu men det går och jag är beredd att ge det en chans i och med att det är ett grundläggande ämne som många utbildningar har krav på att man ska ha. Jag har sökt till komvux just för matten och för engelska 7, det lär bli tuffare med engelskan än med matten just för att jag hade svårt för engelskan redan i ettan på gymnasiet och detta är 3:ans engelska som jag kanske ska läsa. Jag vet inte om jag kommer in än, det kan jag få reda på även efter kursstart så just nu hoppas jag inte på något alls för då bygger jag inte upp några förhoppningar som sedan kanske krossas. Det är bara onödigt för mig själv. 

 

Utöver det så bor jag fortfarande hemma, jag vill flytta, verkligen vill ha eget men de kommer nog att ta ett bra tag till innan jag ens har chansen att kunna flytta. Mest med tanke på att jag bara har haft egen inkomst i 3 månader och det inte ens är säkert att jag har det efter jul. Så, tankarna finns där, längtan efter egen lägenhet är i princip ständigt närvarande, men ja, det får vänta ett tag till. 

 

Jag festar nästan varje helg med Emma som för övrigt är helt fantastisk. Jag trivs så himla bra med henne och är så himla glad över att vi började snacka. Att festa är bland det bästa jag vet, vi är nästan alltid på KB på fredagar och sen på lördagar så degar vi, ibland tillsammans och ibland så är jag hos mig och hon hos sig. Men vi är på KB tillsammans och tappar bort varandra, hittar varandra igen någonstans. Men jag dansar loss, jag dricker och jag har det roligt. Jag släpper allt där och bara bryr mig inte om något annat än att ha roligt. 

 

Så, mitt liv är ganska bra just nu, jag är inte jättenöjd men vem är det egentligen? Jag har pengar, jag har mat, jag har tak över huvudet, jag har familj och jag har vänner som bryr sig, som älskar mig och som vill ha mig kvar. Jag mår bra, för första gången på väldigt länge. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: