blackbutterflyes

Svält för fan inte dig

Kategori: Allmänt

Just nu är jag så jävla trött på alla jävla ideal. Det verkar som om ingen tjej faktiskt kan se att hon är vacker, att hon är snygg, att hon ser bra ut. Jag är så himla trött på att alla ska svälta sig och gå ner i vikt. Kan ni inte bara se att ni är helt underbara och fantastiska som ni är och att ni inte behöver gå ner i vikt bara för att samhället vill det? Seriöst, skärp er, ni vet att ni ser bra ut, ni vet att det inte ens är fint att vara så smal att man ser revbenen, då är man underviktig. Det är inte fint att vara sjukt smal, det är inte fint på någon. Okej, man kan vara smal naturligt men det är en helt annan sak än om man svälter sig själv för att gå ner i vikt bara för att samhället säger att man måste göra det. Det är inte okej att gå ner i vikt på grund av det, det är inte okej. Jag var dum nog att själv göra det, men jag insåg sen att varför ska man banta och svälta sig själv egentligen? Varför gör det allra flesta det? Jo, för att kändisar gör det, de flesta kvinnliga kändisar och kända personer är smala, de är underviktiga, de svälter sig själva. Och kändisar är också våra förebilder, vi ser upp till dem och de är en viktig del av vår uppväxt.

 

Visst har väl alla haft en kändis eller en person som man ser upp till av någon anledning, som man vill vara som när man är vuxen, en person som man har samma åsikter som eller i alla fall liknande åsikter som. Jag hade P!nk som min förebild, jag ville bli som henne när jag blev stor. Inte på grund av att hon är artist, kändis eller att hon är smal för den delen. Jag ville bli som hon på grund av att hon bryr sig inte om vad människor tycker om henne, hon har texter i sina låtar om dagliga problem, saker som händer i det vanliga livet och så vidare. Hon är också en tuff tjej som har en attityd och hon är kaxig, men hon går sin egen väg och det är det som jag har strävat efter hela mitt liv, att bli som hon, att våga uttrycka mina egna åsikter och göra som jag vill, istället för att jag ska göra som andra vill att jag ska göra, jag gör det jag vill och försöker att skita i vad andra tycker om mig, just av den anledningen att det är mina åsikter och ingen annans, vilket gör att folk egentligen inte ens borde bry sig om vad jag tycker.

Jag har henne som min förebild på grund av det och inte för att hon är smal, visst det är hon, men det har aldrig spelat någon roll för mig, hon struntar i vad samhället tycker att hon ska se ut som och vad hon ska vara. Det har hon aldrig brytt sig om och det kommer hon nog aldrig att göra heller. P!nk är min förbild av den anledningen, hon är snygg och smal, men hon gör musik och texter som påverkar folk, det är hennes musik som gör att jag gillar henne.

Tyvärr så tror jag att samhället kommer nog aldrig att ändra sin syn på hur tjejer ser ut och ideal och sånt, det är så att tjejer ska vara smala enligt samhället och det är bara så. Själv så bryr jag mig inte, jag är inte smal, har aldrig varit det och jag trivs lika bra ändå. Skit fan i vad alla andra tycker, kör ditt race och bry dig inte. Det är det bästa som man kan göra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: