blackbutterflyes

Sommaren som aldrig blev den samma

Kategori: Allmänt

Jag saknar sommaren. Jag saknar tiderna då man var uppe alldeles för länge, då man hörde skratten långt in på morgonen, då man vinglade hem och fumlade fnissandes upp nycklarna i ett desperat försök att få upp dörren så tyst som möjligt även om man visste att man redan hade väckt de andra.
Tiderna som man aldrig kunde passa och det visste alla redan.
Tiderna då det kändes som att solen sken dygnet runt och att dagarna gick antingen lika fort som man springer eller så långsamt som om de aldrig har varit längre.
Jag saknar tiderna då man sprang omkring med röda slitna converse på fötterna och en flaska i handen som vilken annan jävel som helst.
Jag saknar tiderna som man sprang rundor på stan och kände den heta asfalten mot mina bara fötter, precis som om den var brinnande.
Jag saknar att svalka sig i ljummna vattnet från en gammal fantaflaska som man har hittat i en papperskorg.
Jag saknar dina kyssar som smakade öl och dina fumliga händer i den svarta natten ute i ingenstans.
Jag saknar att du lägger din kavaj runt om mina axlar när du ser att jag fryser bland alla andra.
Jag saknar att du kommer och lägger dina armar runt min midja och kysser mig i nacken. Att du vågar göra sånt inför alla andra, det är därför jag älskar dig, min fina flicka <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: