blackbutterflyes

Dina ord i nattens timmar.

Kategori: Allmänt

När nattens mörka ljus långsamt seglade in och la sig över mitt rum så kände jag ändå ett lugn i vetande om att du satt där på andra sidan datorn och skrev till mig. Timmarna sparng fram med långa ben och ändå så släppte jag inte taget. Jag satt kvar och skrev i flera timmar. Jag funderade, jag tänkte och lekte i min fantasi. Dina ord fick att fnissa, till och med skratta ibland. Och ibland stannade jag upp och tänkte djupa tankar. Du fick mig att stanna min värld ibland för att tänka efter på hur livet är. Under tiden så blev mina ögonlock tyngre och tyngre. Sömnen smög sig på och sängen kallade mitt namn flera gånger innan jag gav efter för att bemötas med godnattkyssar av dig. Sen lät jag mig kastas in i drömmarnas värld och stannade där i flera timmar. Men det var bara för att vakna och sakna dina ord igen.
Nu läste jag dina ord igen och det var ganska underbart att förstå att du tänker precis likadant som jag gör. Du förstår min själ och mina tankar delas med dig som om vi skulle dela en mapp i hjärnkontoret med våra tankar i. Våra tankar förenas i våra själar som arbetar tillsammans. Det är hur vi är och hur vi mår. Så är det bara och ingen kan bryta det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: