blackbutterflyes

I mitt huvud

Kategori: Allmänt

Just nu har jag saker att göra som ligger och drar. Känns bra att jag är klar med detta projektet och att jag har inget därifrån som ligger efter mig. Dock så har jag fortfarande en uppgift från i höstas som jag inte har gjort och Patrik blir ju aldrig nöjd med något som jag gör.
Det blir ju inget lov för mig i alla fall, lär bara sitta och plugga den mesta tiden. Till och med på tåget till stugan lär jag sitta och läsa i någon av böckerna som jag sedan ska ha boksamtal på. Fixade inte av någon av dem, så nu måste jag ta tag i det och läsa dem. Sinnessjukt tråkiga böcker ifrån början av 1900-talet som vi ska läsa. De har ju en helt annan svenska då än vad vi har nu. Svåra att ta sig igenom och jag har verkligen ingen lust alls att göra det.
Men jag har snackat med mamma om det och hon vet om allt utom den uppgiften från i höstas som jag måste göra, tänkte ta den på den tiden som de inte är här hemma utan redan har åkt till stugan. Vilket innebär att jag kan göra den på onsdag och torsdag. Förhoppningsvis så blir jag klar med det mesta.
Läste på Thess blogg innan att hon har uppnått till 80% de betygen som hon vill ha. Känns sjukt att hon har sånna höga betyg och här sitter jag och kan knappt klara av att få godkänt. Sjukt att jag ska ha så svårt för att ens klara av att få godkänt när i princip alla runt omkring mig får liksom det bästa betyget i alla ämnen. Just nu vill jag bara typ hoppa av, eller nej, men bara få andas. Jag har inte ens lov, jag har inga helger, inga dagar som jag inte pluggar. Och ändå får jag nästan inget gjort, jag får inga bra betyg eller något. Sjukt jobbigt. Det händer ju fan inget alls, jag kämpar på och pluggar och läser och gör frågor, men nej. Inget vill fastna. Börjar bli jävligt trött på det nu.
Har för övrigt inte varit på kraft något alls denna veckan, undrar om någon ens bryr sig om att jag inte har varit där? Har för övrigt läst en sjukt bra bok som heter "Här ligger jag och blöder" av Jenny Jägerfäld. Ska skriva recencion på den också. Och jag vet inte om jag vill klippa av mig håret eller om jag ska låta det växa. Vill färga det igen, har färg, men ingen tid.
Sjukt långt inlägg, beröm om du har läst allt. Men detta är ungfär vad som ständigt pågår i min hjärna hela tiden, varje dag. Kram på er.

Kommentarer

  • Thess säger:

    Du måste ha minst en dag då du inte ens tänker på att plugga. Du kommer köra fast mer då..

    Vet inte fall det är träning som fått mig eller bara som får mig att kämpa vidare.. Hade lika tufft som du i högstadiet.. Kämpade lika hårt, nådde bara till G..

    2012-03-29 | 23:25:29
    Bloggadress: http://regndoft.blogg.se/
  • Malin säger:

    Nej, för då halkar jag efter direkt. Jag har ingen chans annars, du anar inte hur hårda lärarna har blivit. Är du inte i skolan en dag då har du ingen chans att hinna ikapp i samma vecka och är du mitt i ett projekt så ligger du efter resten av projektet.

    Det värsta är ju det att jag har haft bra betyg en gång i tiden, jag hade bra betyg i nian när jag slutade. Men sen försvann allt det. Och nu är det inte bra betyg jag har, de duger knappt.

    2012-03-30 | 01:49:51

Kommentera inlägget här: