blackbutterflyes

Mobilen som gick sönder en natt på parkeringen

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag här och är jävligt arg. Det började igår kväll när jag gick från bussen hem, på parkeringen så börjar något att glappa. Jag trodde att det var lurarna, så jag sa det till pappa när de kom hem ett par timmar senare. Och då hade jag slutat bry mig sådär hysteriskt mycket, utan bara dog lite inombords av tanken att jag inte kan spela musik med de lurarna igen.

Sen när jag skulle gå och lägga mig vid två, så pluggar jag in mina koss-lurar och tror att det ska funka. Det är där jag inser. Klockan är två på natten, mamma och pappa sover och jag ligger vaken i min säng med en mobil som glappar. Jag grät. För den mobilen har varit helt okej, men den har grova problem och till saken kommer också det faktum att jag har bara haft den sedan oktober. Och då var det ett rent helvete, jag trodde att jag aldrig skulle få min mobil. Med tanke på att vi beställde först en, men sen gick det företaget i konkurs = ingen mobil. Sen kollade vi runt, jag hittar en mobil som jag vill ha = den finns inte i lager och kommer inte att säljas mer. Sen hittar jag denna, som är helt okej. Jag kan leva med den.

Leva med den, ja. Jag försöker att inte slänga den i marken när den kastar om i mina smskonversationer och tycker att det Thess har skrivit ska ligga där Eviee har skickat sina sms osv. När den kastar om i låtlistor och tycker inte att ordningen på låtarna är okej och lägger runt dem oavsett hur många gånger som jag ordnar dem, så försöker jag att inte kasta ut den genom fönstret. När den håller på och ska dampa i ett par minuter när man har startat den, är sinnessjukt. Till och med min gamla mobil var bättre på det stadiet.

Och nu så frågade jag mamma om de hade slängt mina gamla mobiler när de rensade i vardagsrummet. Svaret var givet redan innan frågan ställdes, min fruktan blev sann. Svaret var såklart Ja. Och jag dog inombords. Jag var påväg att gå ner på knä och börja gråta när jag insåg att om pappa ska fixa med min mobil någon dag, så innebär det att jag inte har någon musik alls, jag kan inte smsa under dagen, jag kan inte spela spel på den. Musiken är dock viktigast, jag kommer inte kunna spela musik när jag åker buss eller tåg. Jag kommer få sitta och lyssna på när små barn skriker lungorna ur sig och när gamla tanter pratar om hur vädret ska vara eller om den andras gubbe har dött än.

Jag vill försvinna bort i min egen värld när jag åker någonstans, bli ett med musiken. Jag kan inte direkt plocka upp macen ur väskan och spela musik på den. Gjorde det en gång och blev tillsagd av de runt omkring mig att jag tog upp för mycket plats. Inte för att jag brydde mig, men ändå.

Ovanpå allt så vaknade jag halv sju, jag somnade två efter en väldigt rolig kväll/natt. Sov ungefär 4 ½ timme inatt och nu ska jag plugga resten av helgen. Ligger både efter, har inte lämnat in ett par uppgifter och jag har ett prov att plugga till. Yeey, trodde jag skulle kunna åka inlines nu på morgonen, men vädret strider emot mig och nu sitter jag i pyjamas istället och skriver på detta fullständigt meningslösa inlägg om hur arg jag är på att min mobil inte funkar.

Tack och adjö knäckebrö’ <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: