blackbutterflyes

Vägskäl

Kategori: Allmänt

Det har hänt ganska mycket sedan det sista inlägget. Jag har fixat så att jag har fått en liten Ipod istället, så jag kan lyssna på musik ändå. Dock är där glapp i hela uttaget för lurarna i mobilen. Men det skiter jag i, just nu vill jag bara ha över musik från mobilen till Ipoden.
Sen har jag också frågat mamma och jag får lov att ta fler hål i mina öron, det ser inte hon som ett problem tvärtom hellre att jag tar fler hål än att jag töjer. Att töja har jag velat och vill nog det fortfarande, men mina hål sitter för högt upp så det går inte.
Och nu till dagens fundering. Jag står i det enorma vägskälet och velar mellan att bli vegetarian eller att fortsätta äta kött. För visst, tro mig jag älskar att äta kött jag tycker att det är underbart gott. Men samtidigt så numera tycker jag inte om den tanken att jag sitter och käkar en minigris eller en liten kyckling. Men samtidigt så kommer jag inte att kunna äta mina absoluta favoriträtter då. Vilket gör att jag funderar otroligt mycket nu också.
Det är ju inte direkt ett enkelt beslut heller, alla säger att jag ska göra vad jag vill. Men jag vet ju inte vad jag vill, är det då enkelt att följa sin vilja då? Och det gäller inte bara maten, jag vet inte så mycket om det mesta just nu. Sitter och funderar på mycket och det pågår jädrans mycket tankar i det här lilla huvudet.

Somnar med ett leende på läpparna när jag tänker på dig. Jag är kanske lite galen, gör det något om vi är galna tillsammans?

Kommentarer

  • ice - kubiiiix - ruffs säger:

    man kan variera kosten. man kan liksom testa vegetariskt och äta kött också. båda grejerna är skitgott, sen kan man ersätta vissa kött med qourn tror jag det heter. dock är nog qournfärsen favoriten, märker inte skillnad på den och vanlig köttfärs :)

    2012-03-21 | 22:11:02
    Bloggadress: http://lakubix.blogg.se/
  • Malin säger:

    Jag vet, tror att jag ska göra det. Kommer att sakna kött tror jag, även om jag tycker att det är fel, så är det ju gott. Men ja, jag ska börja äta vegetariskt i skolan och se hur det går. Sen får vi se hur det går därifrån :)

    2012-03-24 | 12:48:39
    Bloggadress: http://blackbutterflyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: