blackbutterflyes

Tankspridda jag

Kategori: Allmänt

Jag sitter här på sängen och filosoferar om livet istället för att göra läxan, det är ganska mysigt faktiskt. När jag satt på bussen hem innan idag så stannade den vid Nobeltorget, ett av mina favoritställen i Malmö, så jag tittade upp på huset som ligger rakt över gatan och på ngn våning rätt högt upp sitter en tjej och röker. Hon sitter på fönsterbrädan och lutar sig utåt, men det ser ut som att hon tittade på sitt kylskåp som jag kunde se. Hon hade långt rött hår som var uppsatt och hon hade en tatuering på sin vänstra axel. Så sjukt fin syn, hade velat fota om jag hade haft tid.
Nobeltorget, det är alltid så fint där. För året om så går där alltid någon form av alternativa människor, alla som är där har sin egen stil för det mesta och där är nästan bara unga människor som bor där. Jag skulle vilja bo där när jag blir äldre, för det verkar vara ett sånt mysigt ställe att bo på. Alla ler nästan alltid, alla är helt sköna och underbara.
Längtar tills jag får min egen lägenhet, jag ska blomlådor med röda pelargoner i. Jag vill ha en terass och en våning högt upp, med någon väg nära så att man kan ligga på varma sommarnätter och lyssna på staden genom fönstret. Jag kan lätt se mig själv bo ensam med min katt eller med någon sån där äkta själsfriende, någon som man liksom passar så grymt bra med att det är konstigt att inte vara med den personen.
Märks det att jag är tankspridd och har mycket på huvudet? Ja, det gör det. Kärleksproblem också, fast jag tar en dag i taget. Jag orkar faktiskt inte mer än så, är så typ vilsen och trasig inuti. Det är lite sådär, men imorron ska det bli underbar faktiskt. En hel dag i Skånes Djurpark med Kraft, längtar. Snart är det Greys Anatomy, mys.
Puss <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: