blackbutterflyes

Förvirrad much?

Kategori: Allmänt

Det är så skönt att det är fredag imorron, denna veckan har varit en sån vecka då man är gnällig och sur på allt. Jag har verkligen känt att det finns inget med denna veckan som har varit sådär extra bra. Men det kommer nu i helgen, det hoppas jag verkligen på. Ska på fest i Arlöv i morron och ska till Kristianstad där Anna väntar med tacos och popcorn. Det ska bli så himla skönt att få komma bort från allt och bara ja, få lov att vara mig ett tag. Jag ska få åka tåg igen, jag ska få uppleva ruset om nätterna och fnittret som tränger fram när det egentligen är för sent för att vara uppe. Jag behöver egentligen mer av detta än vad jag har i mitt liv just nu men det fungerar inte ihop med skolan. Vilket är jobbigt och jag vill kunna leva ut mer av mig själv genom andra. 
 
Just idag har jag tänkt mycket på vad som ska hända efter studenten och kommit fram till att det finns en sån sjukt stor press på alla som ska ta studenten att man redan ska veta vad man ska göra resten av sitt liv. Jag snackade om detta med en anna kille och vi kom fram till att familj, vänner, skola och liksom folk i allmänhet ofta har väldigt höga krav på en. Och att man ofta redan i grundskolan ska veta vad man ska söka till gymnasiet och vad man ska göra efter gymnasiet. Jag minns att min syo var så i alla fall, hon tyckte att det var sånt slöseri med tid på att jag skulle gå foto på gymnasiet för att man som fotograf i Sverige knappt lyckas. Och visst, detta är inte vad jag vill göra resten av mitt liv, men detta är vad jag ville göra på gymnasiet. Låt det vara så, det skulle göra det så mycket enklare för många ungdomar om samhället bara kunde acceptera att man vill göra vad man vill i gymnasiet och inte behöva göra det resten av sitt liv om man inte vill. Själv ska jag ta körkort i vår och kanske jobba om jag hittar något bra jobb. Jag tänker inte plugga bara för att samhället vill det, jag ska plugga när jag vill plugga, om jag ens vill det. Det vet jag inte nu och det vet jag inte om jag någonsin kommer att veta, men det ligger i framtiden och det är nuet nu. 
 
Och jag vet inte hur jag känner längre, jag vet bara att det är fint i helgen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: